Zásadité a kyselinotvorné potraviny

Aby mohlo tělo s kyselinami účinně bojovat a udržovat chemickou rovnováhu, potřebuje dostatek zásaditých látek. Na rozdíl od kyselin si ale organismus zásady vytvářet neumí a získává je pouze prostřednictvím potravy.

obrázek ke článku Zásadité a kyselinotvorné potraviny

V boji proti překyselení nám pomůže radikální změna jídelníčku, a to zařazením převážně zásadité stravy. Zásadité potraviny vznikají spojením vápníku, draslíku nebo hořčíku.

Zásadité potraviny:


  • většina zeleniny (česnek, cibule, okurka, rajčata, mrkev, celer, meloun, červená řepa, cuketa, brokolice, ředkvičky, salát, květák, špenát, ...)
  • syrové brambory
  • ovoce (banány, ananas, hrušky, meruňky, citróny, grapefruity, mango, zralé lesní plody, ...)
  • kysané výrobky (čerstvý bílý jogurt, zakysaná smetana a kefíry)
  • celozrnné pečivo, hlavně výrobky ze žita
  • luštěniny
  • krůtí maso
  • mandle
  • oleje lisované zastudena
  • zelený a černý čaj
  • čistá voda a některé přírodní minerálky
  • kozí mléko
  • plzeňské pivo

Konzumujte co nejvíce přírodních potravin (denně si dopřejte čerstvé ovoce a celozrnné pečivo), vyhýbejte se chemickým konzervantům a alkoholu. Jezte pomalu bez spěchu, jídlo pořádně rozžvýkejte. Naučte se nejen správně jíst, ale i správně a zhluboka dýchat. Vhodné jsou například kurzy jógy.

Hlavní kyselinotvorné a dráždivé potraviny:


  • cukr a veškeré sladkosti
  • slazené a perlivé nápoje, ovocné džusy a ovocný čaj
  • bílé a kynuté pečivo
  • káva
  • alkohol
  • smažená jídla
  • tmavá a tučná masa
  • vnitřnosti
  • burské oříšky, kešu a para ořechy
  • ochucovadla - majonéza, kečup
  • kravské mléko a sýry z něho vyrobené
  • ovoce – jablka, pomeranče

Mějte na paměti, že překyselený člověk je neustále unavený, bez energie, velmi pomalu se zotavuje, stále ho provází silné napětí ve svalech, bolesti hlavy a zad. Abyste odkyselili váš organismus a posílili zdraví, snažte se nejen o změnu stravování, ale hlavně o změnu vašeho životního stylu.

Tělu dopřejte dostatek pohybu, odpočinku a spánku, vyhýbejte se nadměrnému stresu a zakouřenému prostředí.


Sdílet na: Facebook Linkuj.cz Jagg.cz
Přehled komentářů k článku
... doposud nebyl přidán žádný komentář ...
obrázek ke článku Zásadité a kyselinotvorné potraviny

Vyhledávání na webu nasevyziva.cz:



 
domácí lékař Domací lékař - alternativní medicína

léčba, prevence, osvědčené postupy našich předků
 
 
Všechny články v aktuální sekci:

 

(c) Naše výživa, 2010-2016 - Provozní podmínky serveru - Použití cookies - Kontakty    Zobrazit verzi: Klasická | Mobilní